Aby wybić witrynę na czołowe miejsca wyników wyszukiwania należy przeprowadzić szereg działań. Jednym z pierwszych jest sprawna optymalizacja strony internetowej. Bez podjęcia tego kroku niemożliwym jest uzyskanie wysokiej pozycji. Jak dobrze i efektywnie zoptymalizować stronę internetową? Przedstawiamy dziś podstawy tego procesu.

 

Kluczowe elementy optymalizacji

Podejmując się optymalizacji strony internetowej należy zacząć od najważniejszych elementów, które są istotne zarówno dla robotów wyszukiwarek, jak i dla użytkowników. Słowem wstępu – łączenie preferencji tych dwóch grup odbiorców jest stałym elementem każdej optymalizacji a także wszelkich prac związanych z procesem, jakim jest pozycjonowanie stron internetowych.

optymalizacja strony internetowej

 

 

Zaczynając optymalizację strony internetowej należy podjąć kwestie takie jak:

KW – dobór fraz kluczowych dla danej witryny jest pierwszym krokiem w stronę jej optymalizacji. Keywords muszą być tematycznie związane z treścią strony lub profilem działalności firmy. Należy zweryfikować je także pod kątem konkurencyjności oraz lokalizacji.

meta title i meta description – opisy, które widzi użytkownik na liście wyników wyszukiwania, istotne także dla robotów. Powinny zawierać najmocniejszą frazę kluczową i mieścić się w 65 (title) lub 120 (description) znakach. Na końcu meta opisów nie należy stosować znaków specjalnych

adresy url – powinny być skrócone do podstawowej formy strona/podstrona.pl lub strona/nazwa-wpisu.pl. W przypadku sklepów internetowych w adresie url powinna się pojawiać nazwa kategorii i konkretnego produktu. Warto zadbać, aby adresy zawierały frazy kluczowe

nagłówki – od najważniejszego H1, przez H2 po H6, są istotnym elementem optymalizacji witryny. Dobrze, aby od każdym z nich występował tekst zoptymalizowany pod frazy kluczowe zawarte w nagłówku powyżej

treść – powinna być rozbudowana i unikalna, a także zawierać frazy kluczowe w formie podstawowej oraz odmienionej

opisy alt – opis obrazka, które widzą roboty wyszukiwarek; grafiki należy opisywać szczegółowo, uważając na przeoptymalizowanie

przekierowania i linkowanie – umiejętnie zastosowane poprawiają nawigację na stronie i poprawiają jej pozycję (np. blokując robotom dostęp do nieistotnych treści jak np. regulamin sklepu).

Wymienione powyżej elementy nie są jedynymi, które wymagają analizy i ewentualnych zmian podczas procesu optymalizacji strony, lecz są najważniejszymi i najbardziej istotnymi z punktu widzenia SEO. Dobrze przewodzona optymalizacja wspomaga zdobycie wysokiej pozycji na dane frazy oraz przyczynia się do wzrostu ruchu na stronie. Podejmowanie się budowanie zaplecza linkowego bez przeprowadzonej optymalizacji jest zadaniem bezcelowym i nie przyniesie efektów.

Warto wspomnieć, że obecne zmiany algorytmów wyszukiwarek coraz bardziej zmierzają w stronę wysokiej jakości witryn, ich treści, zatem opierają się o zagadnienia poruszone przy optymalizacji. W razie wątpliwości, szczególnie dotyczących aspektów technicznych, warto zaznajomić się z informacjami, które udostępniają narzędzia dla webmasterów .